karta zgłoszenia na świetlicę   Karta zgłoszenia na świetlicę.

 

 

Godziny pracy świetlicy szkolnej SP w Jaśliskach

 

Numer lekcji

Czas trwania zajęć

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

Góra

6:45-7:45

Madej B.

Madej B.

Madej B.

Madej B.

Madej B.

Dół

7:15-7:45

Puchalik A.

Puchalik A.

Puchalik A.

Puchalik A.

Puchalik A.

1.

8:00-8:45

----------------

---------------

--------------

--------------

-------------

2.

8:45-9:30

----------------

---------------

--------------

--------------

-------------

3.

9:30-10:30

----------------

--------------

---------------

……………..

 

-------------

4.

10:30-11:30

----------------

--------------

---------------

--------------

-------------

5.

11:30-12:30

Ozimina D.

Ozimina D.

Ozimina D.

Ozimina D.

Fornal K.

6.

12:30-13:30

Ozimina D.

Ozimina D.

Ozimina D.

Ozimina D.

Fornal K.

7.

13:30-14:30

Ozimina D.

Ozimina D.

Ozimina D.

Ozimina D.

Ozimina D.

8.

14:30-15:15

Ozimina D.

Ozimina D.

Ozimina D.

Ozimina D.

-------------

Ostatni kurs autobusu

15:15

15:15

15:15

15:15

14:25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZY

ŚWIETLICY SZKOLNEJ

W

     SZKOLE PODSTAWOWEJ W JAŚLISKACH

 

PLAN DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

W SZKOLE PODSTAWOWEJ W JAŚLISKACH

 

 

WSTĘP:

Świetlica szkolna jest placówką wychowania pozalekcyjnego, przeznaczoną dla dzieci z SP w Jaśliskach. Mogą z niej korzystać uczniowie dowożeni z  pobliskich miejscowości oraz w szczególnych przypadkach pozostali. Podopieczni uczestniczą w zajęciach zorganizowanych przez wychowawców, mogą zjeść posiłek, odrobić lekcje. Zajęcia świetlicowe mają zapełnić dzieciom czas w sposób interesujący. Poprzez ich organizację pracy pragnie się osiągnąć określone zmiany w zainteresowaniach, postawie i codziennych nawykach wychowanków.

W planie rocznym  ujmuje się zadania i cele, które dotyczą najważniejszych dziedzin pracy świetlicy.

Celem ogólnym  jest zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej umożliwiającej wszechstronny rozwój osobowości poprzez rozbudzanie zainteresowań, uzdolnień i umiejętności z uwzględnieniem misji szkoły.

Cele szczegółowe:

·         Przygotowanie uczniów do aktywnego udziału w życiu społecznym oraz samodzielności i otwartości na wiedzę.

·         Propagowanie reguł komunikacji interpersonalnej.

·         Kształtowanie wrażliwości uczuciowej uczniów.

·         Kształtowanie podstawowych nawyków współżycia w grupie.

·         Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia.

·         Propagowanie zasad kultury.

·         Budowanie motywacji do zachowań prozdrowotnych.

·         Kształtowanie otwartości na problemy innego człowieka.

·         Wyrabianie umiejętności odróżniania dobra od zła oraz dialogu i rozumienia innych.

·         Budowanie prawidłowych relacji dziecko-rodzice.

·         Poznanie siebie i swoich potrzeb.

·         Rozwijanie dociekliwości poznawczej w życiu.

Zadania:

·         Zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w czasie przebywania w świetlicy.

·         Zapoznanie uczniów z zasadami przebywania w świetlicy, na terenie szkoły, poruszania się po drogach, regulaminami dowozów.

·         Umożliwianie uczniom uczenia się i odrabiania lekcji.

·         Udzielanie podopiecznym pomocy w rozwiazywaniu ich problemów.

·         Organizowanie czasu wolnego (gry, zabawy, konkursy, spotkania, czytanie książek, zajęcia plastyczne,)

·         Uwrażliwianie dzieci na wartości uniwersalne(miłość, przyjaźń, dobro, odpowiedzialność) oraz na różnego rodzaju zagrożenia wynikające z życia we współczesnym świecie.

·         Organizowanie zajęć pozalekcyjnych z plastyki.

·         Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz nabywanie umiejętności spożytkowania czasu wolnego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lp.

Zadania główne

Zadania szczegółowe

Formy i sposoby realizacji

 

 

WRZESIEŃ

 

 

 

 

1.

 

 

 Poznajemy zwyczaje i tradycje naszej świetlicy

Uroczyste powitanie nowych uczestników świetlicy. Zapoznanie dzieci z zasadami obowiązującymi w świetlicy. Poznajemy wyposażenie sali. Tworzymy własny regulamin świetlicy w formie plakatu.

Stworzenie plakatu „zasady świetlicy” rysowanie kredkami, flamastrami, długopisami.

 

2.

Wspomnienia z wakacji

Opowiadanie przeżyć wakacyjnych – wspólne odszukiwanie wakacyjnych miejscowości i zaznaczanie ich na mapie. Wakacyjne pamiątki, zabawa „Czarodziejski worek”. Wspólne tworzenie wakacyjnych rebusów i zagadek - zabawa słowem.

Praca  plastyczna „Jak spędziłam wakacje”- technika kolaż

 

3.

Bezpieczna droga do szkoły oraz podczas przerw i dowozów szkolnych.

Zapoznanie się z regulaminami dowozów, zasadami zachowania się na przerwach, na terenie szkoły, poruszania się po drogach, dalsza integracja grupy.

Wspólne czytanie regulaminów i obowiązujących zasad przebywania w świetlicy, na terenie szkoły, poruszania się po drogach, wyjaśnianie niezrozumiałych pojęć, zabawy integracyjne w sali i na świeżym powietrzu.

 

 

4.

Sprzątanie Świata

,, Sprzątamy nasz świat’’

Uwrażliwienie na piękno otoczenia, kształtowanie nawyków segregacji surowców wtórnych,  nacisk na zachowanie porządku podczas zabaw i zajęć świetlicowych.

Rozmowy dotyczące zachowania porządku w miejscu pracy i zabawy, dbałości o czystość otoczenia, segregacji surowców wtórnych, plakaty zachęcające do przystąpienia do akcji sprzątania, ilustracje związane z tematem różnymi technikami plastycznymi.

 

5.

Powitanie jesieni - jesień w polu i ogrodzie         

 

 

Jesienne prace w polu i ogrodzie –układanie obrazka z pociętych puzzli. Sałatka owocowa – zabawa słowna. Zgadujemy  nazwy  warzyw z zagadek. Warzywa nasi przyjaciele – rozpoznawanie warzyw za pomocą różnych zmysłów.

Stemple z ziemniaków, wykonanie grupowej pracy plastycznej za pomocą stempli. Jesienny obrazek – wydrapywanie na plastelinie motywów jesiennych.

 

 

6.

Dzień Chłopaka

Pamięć o kolegach ze świetlicy- kultywowanie tradycji.

Swobodne wypowiedzi uczniów o cechach sympatycznego chłopaka-, Jaki jest mój przyjaciel?.

 

 

PAŹDZIERNIK

 

 

1.

Szkoła dawniej i dziś

Szkoła dawniej i dziś – rozmowa, zapoznanie dzieci z tradycjami naszej szkoły. Rozmowa z dziećmi na temat orderu uśmiechu – za co można go otrzymać, komu bym go dał? Zapoznanie z wybranymi postaciami Kawalerów Orderu Uśmiechu – poznanie twórczości wybranej osoby.

 

Zaprojektowanie i wykonanie emblematu orderu uśmiechu – własna inwencja twórcza. Wykonanie plakatu w grupach „Szkoła moich marzeń”.

Słuchanie i nauka piosenki   Majki Jeżowskiej „Order uśmiechu”.

 

 

 

2.

 

Dzień Edukacji Narodowej.

Kształtowanie nawyków grzecznościowych, wyrabianie postawy szacunku dla wychowawców, nauczycieli i pracowników szkoły. Mój ulubiony nauczyciel- określanie cech.

Utrwalenie wiadomości z historii dotyczących Święta Edukacji Narodowej, ,,Portret mojej pani‘’.  Wykonanie "Dużych Laurek" dla wychowawców klas .

 

3.

Jesień kolorowa pora roku

Poznajemy świat różnymi zmysłami (wzrok, słuch, dotyk). Jak rozpoznać jesień? - kolor (wzrok), wicher (słuch), deszcz (dotyk). Rozwiązywanie rebusów i zagadek o jesieni.
Spacer w poszukiwaniu jesiennych skarbów.

Wykonanie kompozycji z naturalnych okazów- liści różnych drzew.  Zabawki z kasztanów i żołędzi. Zabawa  – „Co masz w ręku” –rozpoznawanie warzyw i owoców po dotyku. Rozwiązywanie rebusów o jesieni.

 

4.

Stop agresji

 Rozmowa o agresji i przeciwdziałaniu jej.         Dostrzeganie i wyrażanie nieprzyjemnych odczuć poprzez zabawy i ćwiczenia interakcyjne np. „ Kiedy jestem wściekły...”       Opanowanie i przezwyciężanie złości i agresji poprzez ćwiczenia
„ Kartki złości”,     „ Słoneczko przyjemności" 

 

Wykonanie plakatów życzliwości.      Rysowanie kredkami na temat „Człowiek agresywny to…”      Gry i zabawy przeciwko agresji np. „Słodkie cytryny”. Zabawy z elementami współzawodnictwa, wdrażanie do zdrowej rywalizacji.

 

5.

 

Moje hobby.

Rozbudzanie zainteresowań. Przedstawianie własnych zainteresowań. Czytanie opowiadania M. Markiewicz „Co mam”. Oglądanie „Księgi rekordów Guinessa”-pogadanka.

Moje hobby –malowanie farbami plakatowymi. Mój konik -moje hobby –przedstawienie własnych zainteresowań.

 

 

LISTOPAD

 

 

1.

Pamiętajmy o tych, którzy odeszli.

Budzenie szacunku dla tych, którzy odeszli, pozytywne wspomnienia, przypomnienie o właściwym zachowaniu się w miejscach wiecznego spoczynku.

Rozmowy w postaci pozytywnych wspomnień o najbliższych ,którzy odeszli, ilustracje, portrety, dyskusje na temat zachowania w miejscach pamięci i na cmentarzach, czytanie wiersza Hanny Łachockiej ,,Zaduszkowe płomyki’’, wykonywanie ilustracji do wiersza.

 

2.

Dbajmy o naszą higienę osobistą.

Pogadanka  „ Higiena i zdrowie”. Rozmowa na temat: „Czas wolny- jak go pożytecznie wykorzystać?" Znaczenie sportu dla zdrowia – rozmowy z dziećmi. Przyzwyczajenie do bardzo częstego przebywania na świeżym powietrzu. Hartowanie organizmu. Rozumienie

potrzeby odpowiedniego ubioru.

Plakat nt: „Czy ty też myjesz zęby”

 

3.

Narodowe Święto Niepodległości

Rozmowa na temat: Kim jest Polak? Co to znaczy być patriotą ? Poznanie legendy o powstaniu państwa polskiego. Znaczenie symboli narodowych: hymnu, godła, flagi. "Ojczyzna naszym drugim domem" - burza mózgów.

Zapełnianie konturów wybranego symbolu narodowego kulkami z bibuły. Rysowania konturów Polski, zaznaczanie na mapie poprzednich i aktualnych stolic Polski.

 

4.

Dzień Pluszowego Misia

Historia pluszowego misia Nasze ulubione postacie z czytanych lub oglądanych bajek. Za co je lubimy? – rozmowa kierowana. Cechy bohaterów z bajek – burza mózgów.

Prezentacja ulubionych postaci – praca plastyczne, wystawa w świetlicy. Kolorowanki tematyczne.

 

5.

 

Andrzejkowe zwyczaje.

Poznanie zwyczajów andrzejkowych, kultywowanie tradycji, wdrażanie do wspólnej wesołej zabawy.

Rozmowy na temat tradycji i wróżb, lanie wosku, andrzejkowe zabawy, tańce przy muzyce, prace plastyczne, według inwencji twórczej dziecka. Pomoc dzieci przy dekoracji Sali – wykonanie lampionów oraz innych ozdób.

 

 

GRUDZIEŃ

 

 

1.

Grudniowe tradycje: barbórka

 Powrót do zapomnianej tradycji górniczego święta, wyrabianie szacunku do ciężkiej pracy górniczej, zapoznanie z rodzajami bogactw naturalnych wydobywanych przez górników.

Nawiązanie do legendy o św. Barbarze patronce górników, oglądanie albumów i map  ze złożami naturalnymi Polski, szukanie informacji w internecie, ilustracje wykonywane węglem. Czapka górnicza, latarenka - samodzielne wykonanie. Rysowanie węglem.

 

2.

 

Mikołajki, mikołajki…

Kultywowanie tradycji mikołajkowej, dostrzeżenie potrzeb innych ludzi, zwrócenie szczególnej uwagi na poprawne formułowanie treści listów i adresowania kopert do Mikołaja oraz estetykę wykonanej pracy, zwrócenie uwagi na ubiór dostosowany do aktualnej pory roku. Rysowanie upragnionych prezentów.

Rozmowy o  tradycjach mikołajkowych, potrzebie pomocy innym ludziom, nie tylko z najbliższego otoczenia, empatii, miłości i szacunku, ilustracje ,,Co chciałbym dostać od św. Mikołaja’’, listy, drobne prezenty i upominki dla najbliższych wykonane różnymi technikami plastycznymi, zmiana dekoracji sali. Dziadek Mróz - wykonanie z kolorowego papieru i waty.

 

3.

Choinkowe radości.

Utrwalanie wiadomości o tradycjach i zwyczajach związanych ze świętami Bożego Narodzenia, umacnianie więzi międzyludzkiej, doskonalenie umiejętności układania, zapisywania i wypowiadania świątecznych życzeń, rozwijanie sprawności manualnej, Rozmowa z dziećmi na temat tradycji wigilijnych. Jak pomagam  mamie w świątecznych przygotowaniach?

Rozmowy o tradycjach i zwyczajach wigilijnych i Bożonarodzeniowych, układanie, zapisywanie i składanie życzeń, śpiewanie kolęd, wykonywanie ozdób choinkowych i dekorowanie sali i stołów na przyjęcie Wigilijne, wycinanki, malowanki, ilustracje o świątecznej tematyce wykonywane różnymi metodami plastycznymi.

 

4.

Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę

Poszerzenie wiadomości na temat przygotowania się zwierząt do zimy. Kalambury -rozpoznawanie zwierząt.
Jak należy opiekować się ptakami i zwierzętami w zimie ?- burza mózgów.

Praca plastyczna zbiorowa –„ Karmnik dla ptaków”.   Formowanie ze sznurka – postacie zwierząt lub ptaków. Rozpoznawanie śladów na śniegu. Zabawa ruchowa „Ptaszki do gniazd”

 

 

STYCZEŃ

 

 

1.

Powitanie Nowego

Roku.

Pejzaż zimowy, przyroda zimą

Zapoznanie z wierszem J. Kirsta „Dwunastu braci”. Zapoznanie z przysłowiami związanymi z poszczególnymi miesiącami. Kształtowanie umiejętności poprawnego planowania i realizacji zadań na nadchodzący rok.

Zimowe krajobrazy –różne techniki. Zabawy stolikowe. Słuchanie utworu Vivaldiego „Zima”. Obrazek z papierów do pakowania prezentów”   Zabawa ruchowa „Na krze” – z elementami równowagi i współpracy grupy.           

 

2.

Zimowe krainy

Eskimosi – mieszkańcy Arktyki – odnalezienie Arktyki na globusie, Wyszukiwanie informacji o zwierzętach polarnych w czasopismach dziecięcych.
Quiz wiadomości o śnieżnych zakątkach naszego globu.

Wykonanie pingwina z tektury- praca plastyczno - techniczna. Malowanie farbami na temat „Igloo – dom Eskimosów.

 

3.

Bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych.

Pogadanka na temat bezpieczeństwa w czasie zabawy na śniegu. „Moje zdrowie w moich rękach”

„ Płatki śniegu” –wycinanie nożyczkami. Zabawy muzycznoruchowe z piosenką.

 

4.

Przeciwdziałanie agresji –Sztuka rozwiązywania konfliktów.

Rozmowa na temat rozwiązywania konfliktów bez przemocy. Opanowanie i przezwyciężanie złości i agresji poprzez ćwiczenia.

Samodzielne prace dzieci różnymi technikami. Kolorowanie w konturze.

 

5.

 

Dzień Babci i Dzień Dziadka -nasza troska o osoby starsze.

Kształtowanie nawyków grzecznościowych, budzenie szacunku do osób starszych ,powrót do korzeni, dbałość o zwyczaje i tradycje rodzinne, rozwijanie wyobraźni poprzez twórczość dziecięcą.

Rozmowy o drzewie genealogicznym, szacunku i miłości ,roli dziadków w rodzinie, potrzebie dbania o tradycje i zwyczaje, redagowanie, zapisywanie życzeń, wykonywanie laurek, drobnych upominków, zwrócenie uwagi na estetykę wykonania.

 

 

LUTY

 

 

1.

Bezpieczeństwo podczas drogi do szkoły

Przypomnienie regulaminów bezpiecznego przejazdu autobusem, utrwalenie zasad ruchu drogowego dotyczące bezpiecznego poruszania się po drogach szczególnie zimą.

Rozmowa o regulaminach dowozów, pogadanka o trudnych zimowych warunkach, zasadach poruszania się pieszych na drogach, ilustracje.

 

2.

Bal karnawałowy.

.

Pogadanka na temat zwyczajów karnawałowych.

Zabawy z balonami. Wykonanie w/g szablonu maski karnawałowej- zdobienie brokatem. „Projekt stroju karnawałowego”- malowanie farbami

 

3.

 

Hej na sanki, koleżanki!

 

Kształtowanie sprawności fizycznej i hartu- sporty zimowe i ich znaczenie dla zdrowia, zapewnienie warunków bezpieczeństwa i zdyscyplinowania podczas zabaw, zwrócenie szczególnej uwagi na czyhające zagrożenia  podczas zabaw.

Rozmowa o bezpieczeństwie i zagrożeniach, zabawy na śniegu, spacery, zjeżdżanie z górki na jabłuszkach i sankach, prace plastyczne,, Mój ulubiony sport zimowy”, pogadanki o aktywnym spędzaniu czasu wolnego, zimowe ilustracje.

 

4.

Walentynki- radości i smutki dobrych przyjaciół.

Rozwijanie empatii, znajomości, koleżeństwa i przyjaźni, wdrażanie do zgodnej zabawy, integracja grupy.

Burza mózgów ,,Lubię mojego przyjaciela za... Nie lubię gdy mój przyjaciel…”,rozmowy o znaczeniu koleżeństwa i przyjaźni w życiu, praca plastyczna ,J jak spędzam czas z przyjaciółmi”, zabawy integracyjne, ruchowe.

 

5.

 

Zima lubi dzieci.

Bezpieczne ferie.

Poznawanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu, rozwijanie odpowiedzialności za własne zdrowie poprzez dostosowanie ubioru do aktualnej pory roku, poznanie różnych sposobów spędzania czasu wolnego, rozwijanie zdolności plastycznych.

Rozmowy o bezpieczeństwie podczas zabaw na śniegu oraz przystosowaniu się do czynników atmosferycznych zachodzących w danej porze roku, zabawy na śniegu oraz o różnych sposobach spędzania czasu wolnego, spacery na świeżym powietrzu, prace plastyczne, rozwiązywania zimowych krzyżówek i rebusów, czytanie opowiadań i wykonywanie do nich ilustracji.

 

 

MARZEC

 

 

1.

Moja miejscowość

Quiz o Jaśliskach - zabytki mojej miejscowości. Zorganizowanie z udziałem dzieci wystawki z pocztówek „…. dawniej i dziś”.   Wędrówki palcem po mapie – odszukiwanie i zaznaczanie naszej miejscowości.

Konkurs plastyczny - „…. moja miejscowość”- technika prac dowolna.  Rysowanie ołówkiem wybranych zabytków.

 

2.

Święto wszystkich kobiet.

Uświadomienie znaczenia pracy kobiet, podział obowiązku w rodzinie, rozwijanie postawy szacunku wobec kobiet, elementy savoir vivre, rozwijanie zdolności plastycznych.

Pachnący wazon oklejanie słoiczków plasteliną i innymi materiałami.  Kolorowy bukiet – wydzieranka z kolorowego papieru.

 

4.

 

Witaj wiosno, pierwsze zwiastunki.

Rozwijanie spostrzegawczości , umiejscowienie aktualnej pory roku w ramach czasowych, określanie zmian zachodzących w przyrodzie, rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody, dbałość o czystość otaczającego nas środowiska. Rozmowa dotycząca długości dnia i nocy w różnych porach roku.              

Spacer po okolicy, obserwacja przyrody, szukanie zwiastunów wiosny, wykonywanie kukły Marzanny, prace plastyczne, ilustracje ,,Pani wiosna”, zmiana dekoracji świetlicy. Rozwiązywanie zagadek i rebusów o tematyce wiosennej - praca w grupach.

 

 

KWIECIEŃ

 

 

1.

 

Baśnie różnych narodów.

Rozbudzanie zamiłowania do obcowania z książką. Rozwijania zainteresowania kulturą innych narodów. Czytanie baśni Andersena, Puszkina, braci Grimm. Oglądanie bajek na DVD.

Wykonywanie ilustracji do wybranej baśni – technika dowolna. Projektowanie okładki ulubionej baśni – technika dowolna. Konkurs – łączenie postaci poznanych baśni z właściwymi tytułami.

 

2.

Cudze chwalicie, swego nie znacie.

„Z czego mogą być dumni Polacy?” –rozmowa kierowana. Gdzie warto pojechać w czasie wakacji?” – propozycje dzieci. Polskie Tatry – pokaz slajdów.

„Wzburzone morze” –tworzenie z pasków papieru dynamicznej kompozycji.

 

3.

Przygotowanie do Świąt Wielkanocnych.

Wysyłamy kartki świąteczne do najbliższych – umiejętne adresowanie kopert, zapoznanie z nazwą: adresat, nadawca, znajomość adresów. Szukanie i czytanie ciekawostek na temat Świąt Wielkanocnych. Zapoznanie ze świętem Wielkiej Nocy, tradycjami i obrzędami wielkanocnymi (tradycje w moim domu - rozmowa).Święto czas spędzony z rodziną-jak mogę ten czas spędzić. Poznanie nazw jaj wielkanocnych (kraszanki, pisanki, skrobanki, malowanki, naklejanki – wybór jednej do wykonania podczas zajęć.

Wykonanie elementów świątecznej dekoracji świetlicy -„Świąteczny zwierzyniec” -kurczaczki, zajączki, baranki – różne techniki. „Super jaja” – różne techniki.

 

4.

Na ratunek Ziemi.

DZIEŃ ZIEMI –swobodne wypowiedzi dzieci na temat: jak szanujemy naszą planetę.

Praca zbiorowa – Nasza planeta.

 

 

MAJ

 

 

1.

Święto Konstytucji

3 Maja.

Rozmowa na temat świąt narodowych 1 maja i 3 maja. Dlaczego je obchodzimy? Wyrabianie pozytywnego stosunku do kraju w którym mieszkamy. Wiersz „ Czyje to święto? 1 Maja ?”.
Nasze symbole narodowe – godło i flaga –rozmowa.

 Wykonanie płaskorzeźby godła- wyklejanie plasteliną.     Składanie orgiami płaskiego z kółek lub kwadratów o tematyce dowolnej.

 

2.

15 maj- Międzynarodowy Dzień Rodziny.

Wzmacnianie więzi emocjonalnych z członkami rodziny, opiekowanie się młodszym rodzeństwem, kształcenie postawy godności osobistej, integracja grupy.

Rozmowa pt. ,,Moje miejsce w rodzinie”, prace plastyczne ,,Moja rodzina”, burza mózgów ,,Obowiązki mamy, taty i moje w domu”, zabawy integracyjne i towarzyskie.

 

3.

„Nie zbłądzi ten kto czyta”

Książka dawniej i dziś. Jak powstaje książka? Wyjaśnienie pojęć: druk, autor, pisarz, ilustrator, okładka, ilustracja. Dlaczego warto czytać książki –rozmowa dziećmi. Prezentacja przez dzieci swoich ulubionych książek. Rozmowa nt szanowania książek. Mój ulubiony bohater książkowy prezentacje słowne

Wykonanie ilustracji do przeczytanego przez nauczyciela opowiadania lub do samodzielnie wybranej książki, opowiadania, wiersza. „Mój ulubiony bohater książkowy” – praca plastyczna techniką kolażu. Wykonywanie zakładki do książki - wykorzystanie kolorowego papieru. Projektowanie okładek do książek.

 

4.

Życzenia dla mamy  i taty.

„Jak okazywać szacunek i miłość w rodzinie” – rozmowa kierowana. „Czy pomagam w domu moim

rodzicom? „Jakie mam obowiązki?” -rozmowa kierowana. Historia swojego imienia. Wyszukiwanie znaczenia swojego

imienia w książkach.

„Portret mojej rodziny” –technika dowolna. Portret mojej mamy - zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne wyglądu - technika wykonania dowolna. Laurka dla mojej mamy - wspólne układanie życzeń. Samodzielne wykonanie upominku.

 

 

CZERWIEC

 

 

1.

Międzynarodowy Dzień Dziecka.

Wyrabianie dyscypliny współdziałania w grupie, budzenie zainteresowania życiem dzieci w innych krajach, kształcenie umiejętności organizacji zabawy, zwracanie uwagi na bezpieczeństwo bawiących się dzieci, lepsze poznanie się, dalsze rozwijanie zdolności plastycznych.

Praca plastyczna ,,Braciszkowie z innych krajów”, rozmowa na temat ulubionych zabaw dzieci, praca plastyczna ,,Moja ulubiona zabawka”, pogadanka ,,Podziel się swoimi zabawkami z innymi dziećmi” ,zabawy i gry tematyczne, ilustracje. Słuchanie piosenki M. Jeżowskiej„ Wszystkie dzieci nasze są”.„Mam czarodziejską moc” – drama (użycie werbalnych i pozawerbalnych środków przekazu).

 

2.

Lato, Lato

Rozwiązywanie i układanie zagadek i rebusów związanych z latem.               Swobodne wypowiedzi na temat lata i sposobu spędzania wolnego czasu .  Zabawa dramowa –szukanie w swoim otoczeniu przedmiotów, które mogą odtworzyć dźwięki deszczu, wiatru, grzmotu, błyskawicy.  

Praca plastyczna „Kolorowa łąka” wykonana metodą kolage.               Letnie kwiaty wykonane metodą orgiami.

 

3.

Wakacje moich marzeń, koleżeńskość, bezpieczeństwo.

Wyrabianie postawy koleżeńskości i wzajemnej pomocy podczas zabaw, zwrócenie uwagi na bezpieczne spędzanie czasu wolnego, wdrażanie do kulturalnego wykorzystania czasu wolnego.

Rozmowa ,,Nasze plany wakacyjne”, praca plastyczna ,,Kolory lata”, porządkowanie świetlicy (pakowanie zabawek, zdejmowanie dekoracji).

 

4.

Świetlicowe wspomnienia.

„Wakacyjne przestrogi” - rozmowa z dziećmi na temat bezpiecznego zachowania w czasie wakacji. Przypomnienie numerów alarmowych. Co przyniósł nam rok?- refleksje nad doświadczeniami i przeżyciami w kończącym się roku szkolnym. Wręczenie dzieciom wyróżnień za wzorowe zachowanie i czynny udział w zajęciach.

 

„Moje wymarzone wakacje” – technika dowolna.  „Zgubiłem się” – zabawa dramowa .

           

 

 

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa w Jaśliskach

Realizacja: Superszkolna.pl