Wycieczka do Łańcuta i Bolestraszyc

29 maja br. uczniowie klasy IV wraz z wychowawczynią oraz panią pedagog wybrali się na wycieczkę klasową do Łańcuta i Bolestraszyc.

Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy był Zamek w Łańcucie – jedna z najpiękniejszych rezydencji arystokratycznych w Polsce. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy I piętro zamku, które urzekło nas wspaniałymi wnętrzami mieszkalnymi. Następnie udaliśmy się do stajni i wozowni, aby zobaczyć niezwykle interesującą kolekcję pojazdów konnych. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia, kupiliśmy drobne pamiątki i przez stary, malowniczy park udaliśmy się do centrum Łańcuta na obiad i lody.

Drugim celem naszej podróży było Arboretum i Zakład Fizjografii w Bolestraszycach. Jest to miejsce, gdzie uprawiane są drzewa, krzewy i krzewinki dla celów naukowych i hodowlanych. O tej porze roku jest tam chyba najpiękniej - wszystko rośnie, kwitnie, pachnie… Na terenie Arboretum zwiedziliśmy też Muzeum Przyrodnicze, w którym zgromadzono ciekawe okazy ptaków, motyli nocnych i chrząszczy z całego świata. Po dwugodzinnym zwiedzaniu pożegnaliśmy się z naszą panią przewodnik, by odpocząć w cieniu drzew, piekąc kiełbaski na ognisku.

Był to piękny, upalny i pełen wrażeń dzień, który na długo zostanie w naszej pamięci.