Wycieczka po Podkarpaciu

Dnia 05.04.2016r. odbył się finał Olimpiady Wiedzy o Wielkich Polakach, na którym zdobyłam 4 miejsce. W ramach nagrody marszałek Województwa Podkarpackiego, ufundował dziesięciu najlepszym osobom 2-dniową wycieczkę po tym przepięknym regionie.

Miała ona miejsce 16 i 17.06.2016r. Udałam się do Rzeszowa wraz z siostrą Heleną, gdzie mieliśmy się wszyscy spotkać. Podróżowaliśmy z ks. dr. Waldemarem Janigą oraz z dr. PCEN panem Piotrem Pilchem. Pierwszym punktem było zwiedzanie najstarszego w Rzeszowie kościoła Farnego oraz wspólna Msza Święta. Po niej udaliśmy się do oddziału IPN-u, gdzie mieliśmy przyjemność wysłuchać dwóch wykładów, dotyczących najnowszej historii Polski. Ponadto zostaliśmy obdarowani pamiątkowymi książkami o podobnej tematyce.

Po zwiedzaniu Rzeszowa pojechaliśmy busem do Przeworska, gdzie jedliśmy obiad. Po posiłku udaliśmy się do zabytkowego kościoła zakonu bożogrobców, jednego z dwóch takich znajdujących się w Polsce. Świątynia ta była niezwykła, nigdy wcześniej nie spotkałam się z czymś takim. Była ona pełna symboli, niezauważalnych na pierwszy rzut oka. Znajdowało się tam również wiele starych przedmiotów świadczących o bogatej  historii tego miejsca.

Na koniec pierwszego dnia dojechaliśmy do Przemyśla, gdzie mogliśmy spotkać się z ks. bp. Stanisławem Jamrozkiem, który udzielił nam apostolskiego błogosławieństwa. Później zwiedzaliśmy podziemia katedry, gdzie mogliśmy dowiedzieć się wiele interesujących nas faktów o powyższym sanktuarium. Następnie spacerowaliśmy po malowniczym Przemyślu. Dzień ten był zarówno ważny dla nas, jak i wszystkich Polaków, ponieważ miał miejsce mecz Polska-Niemcy, który oczywiście oglądaliśmy w bardzo miłej atmosferze.

Drugiego dnia, udaliśmy się do Seminarium Duchownego, gdzie oprócz zwiedzania, mogliśmy spotkać się z abp. Adamem Szalem. Następnie pojechaliśmy na przemyski rynek, a pan Piotr opowiadał nam dużo o historii tego miasta. Mieliśmy również możliwość, spróbować najlepszych lodów zarówno w Przemyślu, jak i w całej Polsce.

Ostatnim punktem była Kalwaria Pacławska. Po przyjeździe, przewodnik bardzo ciekawie opowiadał nam o tym wspaniałym miejscu. Punktem kulminacyjnym wycieczki była Msza Święta, która kończyła naszą wspólną wędrówkę.  Potem wszyscy wróciliśmy do Rzeszowa, skąd rozjechaliśmy się do swoich domów.

Uważam, że był to mile spędzony czas. Na pewno w przyszłym roku będę również starać się najlepiej jak potrafię, aby znaleźć się wśród finalistów Olimpiady, by móc zwiedzać tak wspaniałe miejsca i poznawać nasz teren, który mimo, iż dobrze znam, ciągle mnie zaskakuje i zachwyca.